2012. november 28., szerda

Chai latte a hideg napokra


Tegnap este a barátom apukájának jóvoltából egy Il Treno étteremben vacsorázhattunk, nagyon finom volt a főétel is, és az utána elfogyasztott Chai latte is, amiről még eddig sajnos nem is hallottam. Az itallapon láttam meg, narancsvirággal, fahéjjal, gyömbérrel és szegfűszeggel ítesített zöldtea aromájú tejhabról van szó. Ez eredetileg egy indiai üdítőital.
Miközben ízlelgettem ezt a különleges ízt, végig azon gondolkodtam, hogy otthon is el fogom készíteni, és miután reggel meditálok és csikungozok kicsit, utána elszürcsölgetem ezt a mennyei mannát.
Lilafüge blogján a következő (az általam fogyasztott itallal nem teljesen megegyező) házi receptet találtam:




"Recept (1 bögrényi adag)
1 dl víz
3/4 tk őrölt fehéj (vagy 1/2 rúd)
2 db zöld kardamom
2 cm-es db gyömbérgyökér vékony szeletekre vágva, vagy 1/2 tk örölt gyömbér
1 db szegfűszeg összetörve
2 tk méz
2 tk fekete tea (Darjeeling)
2 dl tej
A vizet a fahéjjal, a kicsit összenyomott kardamommal, a gyömbérrel és a szegfűszeggel felforralom, lefedem és nagyon lassú tűzön 5-7 percig gyöngyöztetem. Lehúzom a tűzről, hozzáadom a tealeveleket és további 5 percig állni hagyom, majd leszűröm és nagyobb csészébe öntöm. A tejet felgőzölöm (kávéfőző arra alkalmas részével), a főzethez öntöm, az egészet ízlés szerint mézzel ízesítem. Fogyasztás előtt pici fahéjjal, gyömbérporral megszórom."


Én eredetileg úgy képzeltem el, hogy megfőzöm a zöld vagy fekete teát sima filterből a gázon, majd belekeverem a gyömbért, a szegfűszeget és a fahéjt, végül pedig rányomom a tejhabot. De az étteremben úgy tűnt, mintha a tejhabnak is gyömbéres-fahéjas-narancsvirágos íze lett volna.
Alig várom,hogy kipróbáljam!

Egyszerűbb kivitelezése chai sziruppal készül, a leírást itt találod:
http://barista.hu/blog/16_chai-latte-3-dl



forrás: http://lilafuge.blog.hu/2007/11/06/forro_folyadekok_dathas_napokra


a képek forrása: www.etsy.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése