2012. november 30., péntek

Zeneajánló(k)



A dalok kiválasztják az órájukat és az évszakukat. Ha bádoghangot hallasz, annak megvan az oka. A dallam a szívedből származik, és sáros kútból nem lehet tiszta vizet meríteni. Hagynod kell, hogy a hordalék leülepedjen, különben úgy fog csörömpölni a zenéd, mint a repedt harang. /Patrick James Rothfuss/

Valahogy én is így gondolom. Kamaszkoromban felírtam egy zenei listát magamnak, szomorú számokkal kezdtem, majd átmeneti számokkal folytattam, és a végére egyre vidámabb számokkal. Úgy gondoltam, hogyha rossz kedvem lesz, csak előveszem ezt a papírt, és végighallgatom a listát: és megváltozik a hangulatom. Mondanom sem kell, nem igazán vált be, de azért volt az ötletben valami. Igaz, mindig más fajta zenéhez van hangulatunk, és mindenkinek mást jelent egy szomorú szám, vagy hogy mire tud társaságban bulizni, szórakozni, most mégis összeállítok egy listát, hátha érdekel valakit, hangulatokra/helyzetekre lebontva. Ha más nem, nekem majd jó lesz egyszer visszahallgatni szépen sorban őket.



Amikor ledőlsz az ágyra, és hagyod, hogy csapongjanak a gondolatok a fejedben:







Ha nagyon rossz kedved van, úgy érzed, nincs megoldás, és csak sírni szeretnél egy jót (Angi barátnőm találó szavai szerint: "instant síródoboz" ez a szám):


Ha úgy érzed, senki sem ért meg, és ki kell ordibálnod magad (én rendszerint együtt ordítom a számot az énekessel):



Romantikázáshoz:








Lányoknak, akik épp jól érzik magukat a bőrükben (vagy szeretnék):







Nyugihoz kicsit vidámabb zenék:











Szerelmi bánatra:










Nosztalgiázáshoz:








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése